2004-12-04

Krossat köksfönster

Jag sitter vid datorn och Anna ligger och halvsover i soffan. Klockan är 22.45 och det är lugnt.
Plötsligt så smäller det till en gång i köksfönstret och sedan en gång till ännu högre. Jag förstår direkt att köksfönstret gått sönder och när jag springer fram så ser jag att en hård snöboll haft sönder fönstret.

5-6 grabbar i 14-15 årsåldern springer i en jädra fart från huset. När jag nått husdörren så är dom borta!!

Så tråkigt och ledsamt. Nu är vårt ena köksfönster trasigt! Visserligen bara ytterfönstret, men det räcker till. Jag har polisanmält händelsen och kommer att ringa försäkringsbolaget på måndag. Att laga fönstret väntar vi med till vardag eftersom vi ändå har ett tunt fönster som skyddar mot värsta kylan.

Jag ser tusenlapparna försvinna eftersom jag någonstans har fått för mig att det är minst 1000 kronor i självrisk. Fönstret är ca 1 x 1,5 meter. Ledsamt, tråkigt och bara så onödigt. Jag hoppas så att det var en engångsföreteelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint ni fått i huset!

Trist med snöbollen, gud jag kommer ihåg när jag var liten och man var ute och busade, vi spelade hatchfiol (tror det stavasd så) och då kom en av mina kompisar på att han skulle slänga en snöboll på "tant Esters" fönsterruta och den sprack. Gud vad vi sprang! Men Ljusdal är litet så hon kände såklart igen oss... Men jag var ju oskyldig.../MiaO