2005-03-30

Trädgårdsdags med maken

Snöskottning
Solen värmde silvret upp till +18. Himlen var klarblå och jag kunde inte, trots förkylning och halsont, hålla mig inne. Jag började röja på vår stora och vilda tomt. Sågade ner småbuskar som spretade åt alla håll, tog bort ett ruttet krikonträd samt bar iväg kvistar och bråte till ett och samma ställe. Jag kånkade och svettades och var så duktig så. Jag hann också med att skotta bort lite snö från altanplatsen.

På två ställen så läcker stuprännan mot garaget. Där droppar det rakt ner i jorden och det kan ju aldrig vara bra för husgrunden. Så där har jag ordnat med en liten speciallösning. Husets enda pulka får leka vattenledare så att det hamnar på rätt ställe. Vid det mindre hålet står det nu en hink som jag måste komma ihåg att tömma vid tillfälle.

Våren är kommen! Underbart!

Inga kommentarer: