2004-10-20

Köksskåp & TV-uttag

Köket idag den 20/10 2004!
Dåligt med rapporter när det gäller projektet, men det beror nog lite på att vi återhämtar oss och försöker greja vardagen.

Idag var T här och fixade upp det sista skåpet i köket. På bilden är det skåpet längst till vänster. Det som nu är kvar är att få upp köksfläkten samt kakling. Att få upp skåpet tog tid, så T kommer tillbaka när han kan.

Vi diskuterade också detta med TV-uttag samt uttag till datorerna. Idag är det så att ADSL går på första jacket som är i källaren. Att sitta i källaren och greja med datorn är i det långa loppet inte så kul. Det drar kallt ibland samt att det är för nära storgrabbens rum. Han blir störd när jag sitter där och knackar. Så tanken är att få upp datorn till vardagsrummet genom att borra ett hål någonstans där nätverkssladden kan dras. Samtidigt så dammar vi av min gamla router och ansluter de andra datorerna.

När det gäller TV och vilka program som skall ses så är det krig varje kväll. Vi har så olika intressen i familjen och det kolliderar ständigt. Där är tanken att helt enkelt dra in egna TV-jack till alla barnens rum. När det är gjort så kommer jag att skaffa en tvilling till Robert. Då blir det inget tjafs överhuvudtaget när det gäller vilken kanal som skall vara på.

I går var jag och husfrun på kvällen till det gamla huset. Jag städade ur garaget och husfrun försökte sätta upp den ursprungliga hatthyllan. Det gick nu inte eftersom vi hade fel skruvar med oss. Vi har inte sett radhuset för sista gången, tyvärr kanske man kan säga. En nu duschkabin måste vi också köpa till de nya bostadsrättsinnehavarna innan oktobers utgång.

På fredag skall husfrun träffa köparna av radhuset. Nycklar och transaktioner skall äntligen slutföras. Vårt konto kommer att fyllas på med välbehövliga kronor och vi kan åter köpa färg, renovera badrum och fräscha upp mer i vårt hus.

Idag gjordes det också en slutstäd på det gamla huset. Mäklaren hörde aldrig av sig till mig om det, utan städfirman ringde idag och ville ha nyckel. Man får väl vara nöjd med att det blir städat och kanske är mäklaren trött på mig och mitt tjatande? Vem vet?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hrm, är det inte så att man kan be Telia styra om så att huvudjacket kommer på annan plats i huset - alltså där man vill sitta och jobba.

Jerry sa...

Det konstiga är att ADSL funkar på tre jack hemma nu så jag är så nöjd. Kanske är det så att Tiscali garderar sig med att säga huvudjacket, även om det kan funka på fler?

Anonym sa...

Aha, vi har Bostream och de pratar också om huvudjacket, vi har precis köpt vårt hus och har ingen aning om var huvudjacket sitter. Modemet fungerar men det brusar som Ljungan en vårdag i övriga inkopplade telefoner. Känns det igen?

Jerry sa...

Nej, vårt modem är så tyst och fint så. Har inget att klaga på hittills.

Anonym sa...

Whatever...