2005-05-15

Offert väntar

Rören håller än så länge. Ikväll har ännu en gubbe varit här o kollat in huset för att kunna lämna offert när det gäller grävning och isolering. Han verkade okay och vi kollade alla brunnar runt huset. De fungerade som det verkar men han sa att om avloppet är felkopplat är det ett dolt fel och då ska inte vi stå för det utan säljarna så jag har en del att kolla upp. Han vill inte röra den grejen förrän det är klargjort men själva dräneringen var inga problem.

Jag verkligen avskyr att strula med folk och ska vi börja tjafsa med säljarna känns det inget kul men samtidigt kan det ju vara värt det om vi nu skulle slippa stå för det kalaset....pengarna går åt utan problem ändå.

Pengar ja, jodå vi fick ett litet lån och så j-a typiskt hade vi ju redan lämnat in ansökan bara nån dag innan avloppet började krångla så om vi nu måste betala för det kanske vi inte kan gräva så pass mycket som vi tänkt men det visar sej.

Vi har det mesta för att kunna sätta upp stängslet nu men maken har lyftförbud så vi får vänta till nån frivillig anmäler sej. Själva nätet skulle jag fixa att sätta upp men spätta och slå med slägga för att få ner stolparna är kanske inte riktigt min grej. Jag ser hela sommaren passera utan att vi får nåt gjort i trädgården som kräver mer styrka än jag klarar av :-(

Inga kommentarer: