2005-05-28

Spetta, bulta o hamra



Här ovan kan man se lite av vårt efterlängtade staket/stängsel samt vår lilla syrénbuske som strax står i blom. Just nu regnar det men under fm när det var strålande sol spände modern o jag upp det sista av staketet på baksidan. Det är bara några små justeringar kvar och så ska vi sätta upp en grind som vi oxå har skruvat ihop idag men vi saknar gångjärn.

Maken o jag har kämpat på med handjagarn för att det inte ska se alltför vildvuxet ut. Man blir alldeles svag i armarna eftersom den fastnar i mossan hela tiden och så har jag ju hamrat o skruvat dessutom. Ev köper vi en motorgräsklippare i morgon men visst går det med en gammaldags handjagare oxå om man tar lite i taget.

Under tiden vi hållit på med staketet har ett flertal kommit fram och önskat oss välkomna och tyckt det varit bra att vi flyttat in eftersom det sett lite förfallet ut tidigare. Nu tycker ju jag att det gör det fortfarande men till nästa år hoppas jag att jag fått ned lite blommor, buskar och kanske nåt träd till så det inte ser så kalt ut på framsidan.
(text av Anna)

Inga kommentarer: