2004-09-05

Aktivitet i huset

Idag (lördag) hände det mycket när det gäller huset. Besök av köpare, vänner och en släkting som skall hjälpa oss med köket.


theWitch och e.tage inspekterar.

Det började med att theWitch och e.tage och deras barn kom på besök. De hjälpte oss mycket med att klippa gräs, knipsa av småträd och grenar samt riva ner gammal växtlighet från garaget. Jag kände mig som en arbetsledare som sprang fram och tillbaka, men det blev så tack vare att vi hade lovat köparna av vårt gamla hus en liten titt på kvällen.

Norrmannen och hans fru hade tagit med sig föräldrarna för att titta på radhuset. Jag tror att det fortfarande är ganska nöjda med köpet. De var lite oroliga för fuktskador uppe i badrummet, men jag tror att jag lugnade dem.


Det gamla köket från slutet på 60-talet.

Senare på kvällen så kom T till nya huset. Det är husfruns systers man som är väldigt händig och nu skall hjälpa oss att riva ut hela köket. Han mätte och frågade en del.


Badrummet skall också rivas ut.

Det var en jättetrevlig dag med vännerna. Jag hoppas på en repris å det snaraste. (;-)

Inga kommentarer: