2004-09-27

Vi har flyttat!

Nu bor vi i eget hus!
Lördagen ägnades åt packning, lyftning och körning. En kompis hade hyrt en liten flyttbil som vi körde fram och tillbaka med några vändor. Vi passade också på att kasta frysboxen och den gamla spisen som stod i det nya huset.

Nu är nästan radhuset tomt. Det finns lite småsaker kvar, samt F:s akvarium. Det tar vi till veckan. Vår katt Lukas "flyttade" vi sist av alla och det verkar ha gott bra. På lördagskvällen så bjöd jag flyttkarlarna på hämtpizza och till det blev det lite rödvin. Tack för er hjälp C och L! Syster M och hennes kille J skall också ha tack för att de kom förbi och hjälpte till!

Sömnen har det väl varit lite si och så med på nya stället. Men det får gå, jag tror att vi kommer att "boa" in oss så småningom. Men lite ovant är det. Det är precis som om jag först nu riktigt förstår vad som händer och har hänt.

Söndagen var uppackning av kartonger. Jag var lite trött så jag tog det lugnt på förmiddagen. Att ställa upp CD-skivor och böcker var lagom för mig. På eftermiddagen åkte vi till radhuset en sväng om plockade med oss lite mer småsaker. Jag har ju garaget kvar också att ta reda på, men vi har tid på oss. Den 1 november skall allt vara klart!

Idag måndag så blir det en tur till IKEA igen. Det saknas dörrhandtag i köket och det var något mer som jag nu inte kommer på. Till El-Giganten åker vi för att köpa en ny diskmaskin samt Bauhaus för köket skall få kakel. Mycket att göra? Nej då... (;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

I hope you are well!