2004-09-19

Rollningsfiasko och vitt kök


Projekt 47:73 den 19 september 2004.

Någon kung av rollning lär jag aldrig bli. Eftersom regnet stod som spön i backen på förmiddagen så var lusten för utejobb helt borta. Så jag försökte mig på innearbete och rollning av vardagsrumstaket. Jag har alltid vetat om att jag har tummen mitt i handen, men att den satt så hårt och så mitt i, det trodde jag inte. Det blev flammigt, jag fick ont i axlarna och gnällde som en stucken gris över hur jobbigt det var. Allting slutade med att jag hade av rollpinnen och fick rollern i skallen. Nog för att jag börjar bli vit i håret, men detta var ju löjligt. Barnen och husfrun fick sig ett gott skratt i alla fall och jag vet nu med 100% säkerhet att jag skall hålla mig till utejobbet.


Husfrun kan detta med att sätta väv och sedan måla.

Husfrun har verkligen slitet idag. Hon har satt upp väv i nästan hela köket och sedan målat. Det blir jättefint, vilket ni kan se på bilderna.


Väggen är nu vit. Tidigare så satt det ju en rödfärgad tapet som var gräslig.


Vitt och fint. Här kommer kylen och frysen att stå sedan.

Veckan som kommer nu blir intensiv. På måndag kommer köksmöblerna. T tar emot och skruvar ihop och förhoppningsvis så lägger han in tarketten sedan. Nya bilder kommer på köket i morgon kväll, så ni ser vad som hänt.

I vardagsrummet så behöver taket säkert rollas igen efter mitt stora fiasko. Sen skall väggarna målas med solgul färg. Det låter väl härligt.

Vi har under helgen tagit dit några kartonger samt en liten TV. Under veckan så skall jag också köra kartonger som en galning. Det blir väl så att husfrun packar det mesta och jag bär/kör.

Inga kommentarer: