2004-09-02

Fantastiskt bud

Från att ha varit en jobbig historia med en trög mäklare så börjar detta bli riktigt riktigt bra!
Jag är idag glad att jag höll huvudet kallt och inte började tjafsa om vissa saker. Det visar sig nu att det var ett klokt drag.

Budet ligger nu på fantastiska 575 000 kronor!! Mäklaren har gjort ett jättejobb genom att "hetsa" tre spekulanter mot varandra. Detta är alltså 125 000 kronor över den lånekalkyl som vi gjort med banken. Det är helt otroligt och det öppnar fina möjligheter för lägre månadskostnader för oss samt att vi kan skynda på en del renoveringsprojekt. Det känns så gott.

Nu är det inte definitivt klart att det blir så mycket, men jag har ikväll varit i kontakt med mäklaren och han skall prata med de intresserade en gång till. Vi har nu bestämt att i morgon klockan 18.00 så skriver vi kontrakt med de som ligger högst. Spännande, spännande värre!

I morgon drar också radonmannen igång saneringen i vår källare. Jag skall möta honom 07.30 med nyckel. Just nu, just i denna stund så känns det så härligt allting. Jag suger i mig av det positiva och återkommer med en rapport i morgon kväll.

Inga kommentarer: