2004-08-25

Nyckel och radonkoll

Gissa vad jag har fått?
NYCKEL TILL HUSET!!!!

Tyvärr så är det svårt att börja frakta dit alltför mycket. Mytomanmäklaren har inte fixat till en slutstäd på huset (det är säljarens ansvar) och jag hoppas att den blir av snart. Men vi kanske kan använda oss av ett rum och köra dit våra förrådsgrejor.

Sen kan jag ju alltid börja röja utanför. Det finns ju jobb för år framåt. En hållbar spade och skottkära är det enda som behövs.

Jag träffade alltså radonmannen i morse och vi åkte gemensamt till huset. Han kollade, han skrev och han kände och klämde på golv och väggar. Det är speciellt två rum som behöver tätas ordentligt och det gäller tvättstugan och rummet där elpannan står. De rummen står fortfarande på grundbetongen så att säga och det finns inget golv lagt. Förra ägaren kanske inte hann med det ens. Det är där radonmannen tror att de största radonläckagen finns. Sen finns det ett ställe under trappan som också behöver fixas till.

Radonmannen behöver ett par dagar på sig för att räkna ut kostnaderna för detta. Sen efter det så kan jag ta min ansökan och personligen överlämna den till Länsstyrelsen för registrering. Och vad jag fattar så räcker det med att den är registrerad, och sedan är det bara att köra igång. Man behöver således inte vänta på positivt eller negativt besked.

Ett par ord också om mytomanmäklaren. Jag har mejlat honom två saker men inte fått svar (förvånad?). Mina frågor är: När kommer han till oss på måndag och när kommer vårt hus ut i lokaltidningen?
Vi skall ju ha visning på vårt hus nu på måndag och då vill man ju veta när mäklaren dyker upp. Känns lite oroande att det är så tyst. Kanske stämmer ryktena om att han nu har semester en vecka.

Ja, ja... visning lär det ju bli oavsett. (;-)

Inga kommentarer: