2004-08-09

Smygande mäklare

Det är verkligen lätt att hjärnspökena får fart i mig efter det senaste beskedet om vart mäklaren tagit vägen.

Husfrun ringer hem och ser honom ta en massa fotografier på vårat hus. Men tro inte att han kommer in och tar bilder, näää när ungarna går ut så sätter han sig i sin bil och försvinner. Jag fattar ingenting. Husfrun har försökt få tag i honom utan resultat efter detta. Jag ringde för en stund sedan och det är bara telefonsvarare på. Är det ett skämt allt detta? Eller finns det en bra förklaring?? Overklighetskänslorna bara sväller över mig just nu.

Nu skall jag snart iväg till den såsiga bankgubben för andra gången och den slutliga domen. Säger han nej, så har vi ny tid inbokad i morgon på en annan bank. Vi skall,
oavsett om både mäklaren och bankgubben fått solsting, ha vårt hus!!

Inga kommentarer: